DE CONCEPTLANCERING:
De conceptlancering is ook een ingewikkeld onderdeel. Het concept moet nu op de markt gebracht worden met een passende strategie. Je moet inzicht kunnen hebben in het hele marketing- en communicatieverhaal. Het is lastig om voorspellingen te doen, wanneer het neerkomt op het positioneren van je product of dienst.
Met een lanceringsplan komen we al dichter bij het "herkanbare gebied". De trendfase was naar mijn mening heel erg theorievormend. De conceptontwikkeling komt al meer in mijn werkgebied. Een communicatieplan maken helpt mij om goed na te denken over de omgeving waarin je product gaat verkeren. Dit onderdeel was dus voor mij een stuk gemakkelijker.
HET PROJECT:
Ik ging dit project beginnen met een slechte motivatie, omdat ik het allemaal niet zo goed begreep. Ontwetendheid was denk ik de boosdoener. Bij nader inzien kreeg ik toch steeds meer plezier in het uitwerken van de trends en concepten.
Het leukste onderdeel vond ik de conceptontwikkeling. Daar mochten we als groep creatief aan het werk gaan. De conceptlancering had ook heel leuk geweest, wanneer we iets meer tijd hadden kunnen benutten.
Wel heb ik bepaalde dingen echt opgepakt en toegevoegd aan mijn denkwijze. Met name de trendpiramide.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten