Welkom!

Allereerst welkom op mijn individuele blog! Momenteel studeer ik Communicatie. Deze blog is volledig toegewijd aan de module Trendwatcher, de Conceptontwikkelaar en de Conceptlanceerder. Samenvatting van het vak:
Waar komen behoeftes vandaan? Hoe kan je hier een passend product of dienst op ontwikkelen en hoe lanceer je dit?

U kunt gemakkelijk navigeren tussen de verschillende gemaakte opdrachten die u kunt vinden onder het kopje "Blogarchief".

zondag 19 juni 2011

Trends: Eigen Visie

Nog nooit eerder moest ik in staat zijn om trends te herkennen en te analyseren. Het is boeiend om te zien, hoe een trend voortkomt uit een gebeurtenis. De verweving van de verschillende niveaus is interessant. Persoonlijk ben ik niet heel sterk in het analyseren van trends omdat ik meer een doener ben. Ik denk graag creatief na, inplaats van een product verzinnen. Mijn sterktes liggen meer bij de conceptontwikkelaar.

Wel ben ik iemand die de trends ziet, maar niet negeert. Ik doe mee in de maatschappij en daarmee zal ik al veel te maken hebben gehad met trends. 

De trendwatching is een moeilijk vak. Zeker omdat er voorspellingen gedaan worden, die onderbouwd kunnen worden aan de hand van heel veel research. Als we kijken naar Adjiedj Bakas, dan onderbouwd hij zijn voorspellingen aan de hand van de informatie die hij van zijn werknemers krijgt. Het is dus moeilijk om een theorie te koppelen aan de informatie, oftewel, het is moeilijk om een patroon te zien tussen alle gebeurtenissen en daar nog eens een voorspelling op te doen.

Nee, trendwatching is niet voor mij weggelegt, maar is echter wel leerzaam en zeer interessant. Zeker ook omdat we allemaal deel uit maken van de maatschappij en onze eigen bijdrage leveren aan een trend. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten